Naturlig sunne råvarer

Når vi jobber med å lage nye produkter, ser vi nøye på hvilke råvarer som tilfredsstiller kravene vi har til smak, næringsinnhold og kvalitet. Her er noen av råvarene vi bruker i våre produkter.

Chiafrø

Chiafrøet er en naturlig kilde til protein og kostfiber, og inneholder gunstige Omega-3-fettsyrer. Dette frøet er rett og slett en liten næringsbombe!

Chiafrø

Eple

Epler har en syrlig og frisk smak som vi synes passer perfekt i vår granola. Sunne er de også, og et eple teller som 1 av 5 om dagen.

Eple

Mandel

Mandelen er faktisk kjernen på mandelfrukten. I tillegg til å være søtlig og god på smak, er den en naturlig kilde til protein, kostfiber og umettet fett.

Mandel

Jordbær

De fleste er enige om at jordbær smaker godt, men det ikke alle vet er at jordbær faktisk også er veldig sunt. Jordbær er nemlig fullt av både vitaminer og mineraler som kroppen har godt av. Hvis du er ekstra glad i jordbær kan du derfor gjerne toppe grøten med noen friske jordbær!

Jordbær

Kanel

Kanel kommer fra barken på kaneltreet, og dette krydderet er lett og kjenne igjen både på den gylne fargen, og ikke minst den gode smaken og lukten.

Kanel

Gresskarkjerner

Gresskarkjerner er sprø, gode kjerner med en lett og nøtteaktig smak. De passer like godt i müsli som de gjør i en salat.

Gresskarkjerner

Hasselnøtter

Hasselnøtten har blitt veldig populær på grunn av den gode smaken, og ikke minst fordi den tilhører en ”superliga” av matvarer. Den har en god kombinasjon av sunt fett, kostfiber, og proteiner som kroppen har godt av.

Hasselnøtter

Kokos

I vår granola bruker vi ristede flak av kokos, som har en naturlig god søtsmak. Kokos er svært næringsrikt, og har et naturlig høyt innhold av kostfiber.

Kokos

Sortøyebønner

Sortøyebønner kjenner du igjen på sin lyse farge og den lille svarte og dekorative prikken. De er rike på fiber, og bidrar med god tyggemotstand og proteiner til vår Superris.

Sortøyebønner

Bokhvete

Bokhvete er til tross for navnet faktisk ikke et kornslag, men en urt som til forskjell fra hvete ikke inneholder gluten. Den inneholder masse proteiner, og vi bruker den blant annet i vår Superris.

Bokhvete

Quinoa

Quinoa er en god kilde til protein, og inneholder også fiber og kalium. Smaken er mild og nøtteaktig, og den luftige og gode konsistensen gjør quinoa lett å like.

Quinoa